Black friday?

Detta året har Black friday verkligen anammats i de svenska butikerna och webbshopparna. I USA är det dagen efter Thanksgiving och starten på julhandeln. Årets största shopping- och readag. Från början kom namnet av en beskrivning på den stora trafik - och fotgängarökningen som kom dagen efter Thanksgiving. En senare förklaring, enligt Wikipedia är att många butiker går från rött (=förlust) till svart (=vinst) denna dag. Slut på historielektionen.
Hela dagen har det ploppat upp sms och mail med erbjudanden och tidningarna har megaannonser med rabatter.
Och jag dras ju med i detta och fick lite smått panik i morse. -Gah, allt på Stadium 20% rabatt, är det nått där som kan passa till barnen i julklapp!?! Ingen aning, kanske, kanske inte.
"It's not a god deal if you don't need it. " (Greenpeace)
Äsch, det får va. 50 minuter kvar av black friday och allt jag handlat idag är några hyacinter på den trevliga lilla blom- och grönsaksaffären och glutenfritt bröd på grannens bageri. Ingen av dem hade några svarta erbjudanden.
Så nu sitter jag här i soffan med tända ljus, har tillochmed tänt adventsstjärnan några dagar för tidigt. Men det känns liksom behövligt när världens mörker gör sig påmint. Och nu när räkmackan är uppäten, tänker jag dessutom gå och lägga mej i min ganska nyinköpta sköna säng med varma täcken och kuddar. Förhoppningsvis hinner jag be en tackbön innan jag slocknar
 
 
 
#1 - - Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma:

Verkar ha en mysig kväll med tända ljus och allt. Hoppas du får en lika mysig helg :)